28 Ocak 2010 Perşembe

mikrop avcıları

ATATÜRK İLE İLGİLİ RESİMLER

































































































































































26 Ocak 2010 Salı

mudanya sahili

kurban bayramı oğlum 22 aylık

artık yazıp çizmeye başladık

6 YAŞ 1.DÖNEM GELİŞİM RAPORU

İLEYNA; Eğitim ve öğretim sürecinde arkadaşları ile iyi diyalog kurmaktadır. Paylaşma, yardımlaşma ve işbirliğine dayalı oyunlar onayabilmektedir. Sınıf içi etkinliklere kendi isteği ile başlamakta ve başladığı işi bitirme çabası göstermektedir. Sorulan sorulara kendine özgü cevaplar vermektedir. Çevresinde gördüğü rahatsız edici kendi estetik durumları(kirlilik,düzensizlik,dağınık )fark etmekte ve kendi estetik görüşüne uygun olarak değiştirmektedir.

Bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri (koşma,yürüme,belli bir yüksekliğe tırmanma, tırmanılan yükseklikten inme,belli bir mesafeyi sürünerek gitme,değişik yönlere yuvarlanma) yapabilmektedir. El- göz koordinasyonu gerektiren hareketleri (resim yapma, kesme, katlama, yapıştırma vb.) yapabiliyor. Denge tahtası üzerinde rahatlıkla yürüyebilmektedir. Farklı büyüklükte atılan nesneleri kollarıyla yakalamakta, belli bir mesafedeki hedefe atmaktadır.Hareket halindeki nesneleri durdurarak,topu belli bir ritimle zıplatmaktadır.

Kendisi ve ailesi ile ilgili bilgileri açıklar. Söylenen olayların ve varlıkların özelliklerini, rengini, şeklini sayısını, yapıldığı malzemeyi ve sırasını söyleyerek; söylenen olayları ve varlıkları renklerine şekillerine büyüklüklerine miktarlarına dokunsal özelliklerine kullanım amaçlarına göre eşleştirebilmektedir. 1’den 10’a kadar rakamları birer ritmik olarak sayar ve bakarak yazar. Geometrik şekilleri (üçgen, daire, kare, dikdörtgen) tanımaktadır. Zamanla ilgili kavramlar ile belirli etkinlikler arasında ilşki kurabilmektedir.Nesnelerin kullanarak tek basamaklı sayılarla toplama ve çıkarma yapmaktadır.

Temizlikle ilgili malzemeleri istenilen nitelikte kullanabilmektedir. İçinde bulunduğu çevreyi temiz tutmaktadır.Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılmakta,herhangi bir tehlike anında yetişkinden yardım istemekte,acil durumlarda başvurulabilecek telefon numaralarını söylemekte,sağlığı olumsuz etkileyen yiyecekleri ve içecekleri yemekten/içmekten kaçınmaktadır.Tuvalet gereksinimine yönelik işleri yardımsız yapmakta,duruma ve hava koşullarına uygun giyeceği seçmektedir.


BAŞARILARININ DEVAMINI DİLERİM…

6 YAŞ 2,DÖNEM GELİŞİM RAPORU

SOSYAL DUYGUSAL

ADA; Kendine ait belli başlı fiziksel ve duyuşsal özelliklerini söyleyebilmektedir. Olumlu ve olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyabilmektedir. Kendisini başkalarının yerine koyarak duygularını açıklayabilmektedir.(empati kurabilir) Günlük yaşamdaki kurallara uyabilmektedir.Çeşitli materyaller kullanarak ritim oluşturabilmektedir.Görsel sanat etkinliklerinde özgün ürün yapabilmektedir.Çevredeki güzellikleri korumada sorumluluk alabilmektedir.Kendine bir amaç belirleyip davranışlarını ona göre yönlendirir.

PSİKOMOTOR ALAN

Kağıt üzerine çizilmiş şekilleri keserek yatay, dikey, eğik çizgiler ile bunların kombinasyonlarını oluşturabilmektedir. Zemin üzerinde çizilen şekiller üzerinde yürüme becerilerini yardımsız yapabilmektedir. Belli bir engel üzerinden tek ayak ya da çift ayakla atlama becerisi göstermektedir. Pedal çevirme hareketini rahatlıkla yapabilmektedir. Farklı büyüklükte atılan nesneleri kollarıyla yakalamakta, belli bir mesafedeki hedefe atabilmektedir Hareket halindeki nesneleri durdurarak, topu belli bir ritimle zıplatabilmektedir.

BİLİŞSEL VE DİL ALANI

Türkçe’yi dilbilgisi kurallarına uygun olarak kullanabilmektedir. Zamanla ilgili kavramlar ile belirli etkinlikler arasında ilişki kurabilmektedir. Dikkatini toparlayabilme konusunda başarı gösterebilmektedir. Söylenen olayların ve varlıkların özelliklerini renklerine, şekillerine, büyüklüklerine, miktarlarına , dokunsal özelliklerine ve kullanım amaçlarına göre gruplayabilmektedir.Yarım bırakılan olayı, durumu,şiiri,öyküyü vb. özgün bir biçimde tamamlayabilmektedir. Kendini sözel olarak ifade edebilmektedir. Dinlediklerini özetleyebilmektedir.20’ye kadar olan rakamları ritmik olarak sayabilir.

ÖZBAKIM BECERİLERİ

Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen göstermektedir. Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılabilmektedir. Herhangi bir tehlike anında yetişkinlerden yardım isteyebilmektedir. Giysilerinin düğmelerini ilikleyip çözebilmektedir. Okuldaki eşyaları temiz ve düzenli kullanır. Kendine ait olan eşyalara sahip çıkma konusunda gereken sorumluluğu gösterebilmektedir. Uyumlu, kurallara uyan,kendinden emin,paylaşan,insanları sevip sayan,sosyal bir birey,örnek bir çocuk olacaksın.


BAŞARILARININ BİR ÖMÜR BOYU SÜRMESİNİ DİLERİM. İYİ TATİLLER…

5 YAŞ GELİŞİM RAPORU

İNCİ;eğitim ve öğretim sürecinde arkadaşları ile iyi diyalog kurabilmektedir. Sınıf içi etkinliklere kendi isteği ile başlamakta ve başladığı işi bitirmede yardıma ihtiyaç duymaktadır..Söz hakkı alıp sorulan sorulara kendine özgü cevaplar vermektedir. Resim, elişi vb. sanat etkinliklerinde özgün ürünler oluşturmaktadır. Çevresinde gördüğü rahatsız edici durumları fark ederek kendi estetik görüşüne uygun olarak değiştirebilmektedir.


Bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri (koşma,yürüme,belli bir yüksekliğe tırmanma, tırmanılan yükseklikten inme,belli bir mesafeyi sürünerek gitme,değişik yönlere yuvarlanma) yapabilmektedir.Pedal çevirme hareketini koordineli olarak yapmaktadır.Farklı büyüklüklerdeki nesnelerle çeşitli hareketleri (atılan nesneleri yakalamak)yapabilmektedir. El- göz koordinasyonu gerektiren hareketleri (resim yapma, kesme, katlama, yapıştırma vb.) yapabilmektedir.


Kendisi ve ailesi ile ilgili bilgileri açıklar.Söylenen olayları ve varlıkları renklerine şekillerine büyüklüklerine miktarlarına dokunsal özelliklerine kullanım amaçlarına göre eşleştirip gruplayabilmektedir. Türkçeyi dil bilgisi kurallarına uygun olarak kullanabilmektedir.. 1den 10 a kadar sayıları birer birer ritmik olarak sayar. Geometrik şekilleri (üçgen, daire, kare, dikdörtgen) tanımaktadır.Zamanla ilgili kavramlar ile belirli etkinlikler arasında ilşki kurabilmektedir.Ana ve ar renkleri tanımaktadır.


Temizlikle ilgili malzemeleri istenilen nitelikte kullanabilmektedir. İçinde bulunduğu çevreyi temiz tutmaktadır.Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılmakta,herhangi bir tehlike anında yetişkinden yardım istemekte, sağlığı olumsuz etkileyen yiyecekleri ve içecekleri yemekten/içmekten kaçınmaktadır.Tuvalet gereksinimine yönelik işleri yardımsız yapmakta,duruma ve hava koşullarına uygun giyeceği seçmektedir.

BAŞARILARININ DEVAMINI DİLERİM


ZEYNEP;eğitim ve öğretim sürecinde Toplum içinde kendisinden beklenen uygun davranışları göstermektedir. Yetişkin denetiminin olmadığı durumlarda gerektiği gibi davranmaktadır.Söz hakkı alıp sorulan sorulara kendine özgü cevaplar vermektedir. Resim, elişi vb. sanat etkinliklerinde özgün ürünler oluşturmaktadır. Grup etkinliklerinde grubun görüş ve amaçlarını benimseyip ona uygun hareket etmektedir.Çevresinde gördüğü rahatsız edici durumları fark ederek kendi estetik görüşüne uygun olarak değiştirebilmektedir Farklı özellikte olan kişilere olumlu tavır gösterip başkalarıyla ilişkilerini yönetebilmektedir.



Bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri (koşma, yürüme, belli bir yüksekliğe tırmanma, tırmanılan yükseklikten inme, belli bir mesafeyi sürünerek gitme,değişik yönlere yuvarlanma) yapabilmektedir.Pedal çevirme hareketini koordineli olarak yapmaktadır.Farklı büyüklüklerdeki nesnelerle çeşitli hareketleri (atılan nesneleri yakalamak ,belli mesafedeki hedeflere atabilme hareket halindekini durdurma topu belli bir ritimle zıplatma)yapabilmektedir. El- göz koordinasyonu gerektiren hareketleri (resim yapma, kesme, katlama, yapıştırma vb.) yapabilmektedir.



Türkçeyi dil bilgisi kurallarına uygun olarak kullanabilmektedir.Çeşitli durumlarda kullanılan sözcüklerin anlamlarını kavraya bilmektedir.Dili etkili kullanmakta ve sesleri ayırt etmektedir.1den 10a kadar sayıları ritmik olarak sayar. Geometrik şekilleri (üçgen, daire, kare, dikdörtgen) tanımaktadır.Ana ve ara renkleri tanır.Zamanla ilgili kavramlar ile belirli etkinlikler arasında ilşki kurabilmektedir.



Temizlikle ilgili malzemeleri istenilen nitelikte kullanabilmektedir. İçinde bulunduğu çevreyi temiz tutmaktadır. . Tüm öğünlerde önüne konan yiyeceklerden ayrım yapmaktadır. Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilmekte, Kendi kendine giyinip soyunabilmektedir.Sağlıklı yaşayabilmek için dinlenmeyle ilgili(davranışları gösterebilmektedir. Tuvalet gereksinimine yönelik işleri yardımsız yapmakta,duruma ve hava koşullarına uygun giyeceği seçmektedir.

BAŞARILARININ DEVAMINI DİLERİM…

25 Ocak 2010 Pazartesi

canım oğlum arda

canım oğlum arda


sen dünyaya gelmeden eşyalarını seviyorduk
afiyetle yedik ellerimize sağlık
patates püresinden ördekler yaptık